Pages

Saturday 11 May 2013

The Memories #Special Edition#

Kenapa aku cakap Special Edition? Sebab ni khas untuk Affiq yang entah hilang mana, Wawa, Alia, Zulfaris, Fahmi and Afnan.

Yang ni pun aku rindu sangat walaupun ada yang aku tak rapat mana. Tapi, aku tetap sayang korang macam mana aku sayang yang lain:) . No worries.

Sedar tak kelas kita paling ramai?

Firstly first, aku teringat waktu Fahmi first time masuk dalam kelas. Lawak jugak. Sebab dengan dia cakap kelantan tue. Memang terbaik laa kan. Susah jugak nak faham. Waktu tue kelas BI. Susah je aku tengok dia kenalkan diri kat depan tue. Maaflah eh Fahmi kalau aku tak berapa rapat sangat dengan kau:) . Ampunkan ye. 

Then, Zulfaris masuk waktu Sem 2. Kerek jugak mamat ni. Tukang lawak jugak dalam kelas. Tetiba dengar dah ada skandal dalam kelas. Ehem! Ehem. Sendiri tau la kan. Matchmaker tak bertauliah sape? Gila gila jugak. Thanks Zulfaris sebab masuk kelas and ceriakan kelas. 

Then, Afnan! Aku ingat lagi orang selalu usik dia dengan Alisya. Motif? Kesian si Ajumma tue tak pasal-pasal kena gosip. Hahahaha. Yang ni pun aku tak berapa rapat. Biasa-biasa je. Waktu kau ada pun happening je kelas. Aku salute dengan Afnan waktu kelas Biology. Kau memang terer Bio. Jeles aku tau! 

Masuk pulak pasal si Affiq. Setiap kali aku tengok Lisa Surihani mesti aku teringat kau. Sebab kau memang obses dengan Lisa tue kan. Aku ingat lagi kau selalu buat drama dalam kelas. Paling aku ingat waktu kelas Math yang muka masam aku tanya kenapa. Alasan Affiq? Aku sedih Lisa Surihani curang dengan aku. Muka yakin je. Mungkin kau tak ingat, tapi aku ingat. 
Aku rapat jugak dengan Affiq. Sebab kitaorang selalu gaduh dalam kelas Dinamika. Mr Lawyer yang banyak idea nak lawan aku. Satu-satunya orang yang aku tak boleh lawan. Si Affiq laa. Dah tue hot stuff mamat ni. Untunglah kan?

Girls Power!

Cerita pasal Alia! Hmphh. Jujur aku cakap, dulu aku agak menyampah dengan dia. Poyo sangat minah ni. Tapi, dah lama-lama tue jadi rapat. And, aku sangat suka kawan dengan kau Alia. Kau sangat honest. Aku suka! Tapi, bila nak rapat je kau dah fly pergi Mesir. Takpe, kita still boleh rapat lagi. Aku ingat lagi kau nangis beria waktu last day kau kat matrik. 
Time aku peluk kau, kau asyik cakap sedih sebab kita baru nak rapat kau dah nak pergi. Aku pun rasa benda yang sama. Aku pun tak tau bila and macam mana kita boleh rapat? Kau ingat tak? Tapi, yang aku ingat pasal kau, kau suka betul gaduh dengan Sir Mie tue hah. Time kelas fizik, heboh kau! Apa-apapun, aku rindu sangat dengan kau si kecik! Jadi doktor yang terbaik pernah aku jumpa, alright?

Then, si Wawa aka JPP ni. Ya Allah! Macam-macam laa budak ni. Aku rindu nak tengok kau kelam kabut bagai. Aku rindu nak cerita pasal novel yang aku baca. Aku rindu sangat nak tengok kau pening buat tutor tapi still siap. Aku pun tak paham macam mana. Kau dahla yang paling bongsu dah tue memang macam budak-budak. Asyik kena bagi nasihat je. 
Dah elok rapat bagai, kau nak fly pulak pergi Mesir tue. Aku mampu doakan je. Waktu last day kau aku sangat sedih sebab lepas ni takde dah yang nak kelam-kabut dalam kelas. Sampai aku hantar kau pun, macam tak percaya kau nak pergi dah. Hmphhh. Jadi doktor yang terbaik pernah aku jumpa okay? Aku sentiasa rindu kau:)

Aduhai. Sedih la ingat kat budak-budak ni. Nanti bila kita buat reunion korang wajib datang okay? 
Apa-apa pun aku rindu gila tahap gaban petala kelapan dekat korang. Ha! Dasyat tak hiperbola aku?

Frienship is Great!

Apa-apa pun aku SAYANG KORANG and RINDU GILA dengan korang. Aku rindu gelak tawa, celoteh and usikan korang. Hope kita boleh berjumpa balik okay? In Shaa Allah. Aku doakan korang and jangan lupakan doakan aku jugak.

No comments:

Post a Comment