Pages

Saturday 19 April 2014

Blog Berhabuk!

Assalamualaikum.

Uhuk Uhuk *sapu habuk* Ya Allah, banyaknya habuk dekat blog. Engko dah kenapa malas sangaaaaat weh?! *tampar manja diri*

Motif post kali ini sebab nak sapu habuk dekat blog yang aku dah tinggal berzaman. Merajuk sudah blog ini dgn aku. Okayyy! Jom story mory pasal hidup sekarang yang super duper busy. Kahkah! *busy ke?*

Alhamdulillah. Thanks to Allah, sekarang dah masuk 2nd semester. :) Siapa cakap senang? Meh aku tumbuk sorang sorang. Susah tahu tak. Tapi masih berpegang pada prinsip "Kalau aku tak boleh, Allah takkan letakkan aku in this journey." Ye dak?

Selain dari tu, I've met lots of people in this one year. Kenapa kenapa? Sebab dekat sini, aku masuk banyak sangat exhibition and competition. Kau hado? Kalau hado, boleh diam! Hahaha

Plus, classmate coursemate sangat okay. Sporting gila gila macam aku juga tapi aku rasa paling gila kot!

Cakap pasal assignment, test, quiz memang takkan pernah habis. Normal cycle. So, yang masih bersekolah silakan enoy hidup anda sepuas puasnya. University's life ain't easy people. Nak maintain pointer itu yang susah.

And then, this semester aku ambil Engineering Skills. Apa semua ini? Okay, meh nak terangkan. Engineering skills ini macam praktikal no theory's at all. University lain tak tahulah ada ke tak. Tapi kalau masuk Unimap wajib sunat la kau ambil. Kelas ini kau kena belajar segala skills untuk jadi seorang engineer. Kena buat wiring, welding, milling, fitting, drawing and memacam lagi la. Nak cerita satu satu mampus la kan? Sikit sikit sudah. Course ini takde final exam. Segala benda yang kau buat dalam kelas, haa itulah markah kau. Kalau bagi all out, markah tinggi la. Kalau malas, malas la markah dia.

Enough with the stories, nah tengok gambar gambar ini. Well, picture speaks more. Kan?


 Ini masa dinner first year. 


 This one of engineering skills class. 


 Lab Introduction of Polymer


Classmates!!

 Wiring. Ini boleh tahan best la. 


 Competition baru baru ini.


Gegas/Fitting. Gergaji besi. 



Okayy, that's it for this entry. Akan ku update lagi bila kerajinan datang macam hari ini. Oh, remind me to include my new cerpen here. Dah ramai yg request. Maafkan saya kalian. :'( 

So, here's  the goodbye. I love you guys yang sudi baca. *hugs* 

Much love from me, Ku. 

3 comments: